Syngende kommuner får hjelp til en storsatsing på sang!

Hva får en Syngende kommune?

En Syngende kommune får fagdager, oppfølging, økonomisk støtte, verktøy og materiell. Kommunens sangutvalg får også delta på seminarer for Syngende kommuner, samt på Krafttak for sangs årlige konferanse.

BT2B1935.jpg

Fagdager

Syngende kommuner får én fagdag hvert år i utviklingsperioden. Kommunene velger hva slags fagdag de ønsker ut ifra vårt tilbud. Fagdagene kan for eksempel rettes mot ansatte i barnehage, skole og eldreistitusjoner. Vi har også kurs innen sang og psykisk helse, sangteknikk for alle og et opplegg utarbeidet av Dissimilis.

Oppfølging og seminar

Kommunene har jevnlig kontakt med Krafttak for sang per telefon og mail. Vi arrangerer også videomøter med andre syngende kommuner og tilbyr webinarer med ulik tematikk.

Hver vår arrangeres det et kommuneseminar i Oslo. Det forventes at kommunene deltar på dette.

Konferanse

Kommunene forventes å delta på Krafttak for sangs årlige konferanse. Konferansen arrangeres i Oslo i løpet av høstsemesteret. Medlemmer av sangutvalget kommer gratis inn på arrangementene og i tillegg dekkes overnatting for én person.

Økonomisk støtte.jpg

Økonomisk bidrag

Hvert år i utviklingsperioden får kommunene et økonomisk bidrag på kr 40.000 til bruk i oppstart av nye sangtiltak. Bidraget utbetales etter at tiltaksplanen for gjeldende år er innsendt. Rapport og regnskap fra året før må også være innsendt og godkjent.

Verktøy, materiell, dokumentasjon og publisitet

Kommunene får tilgang til planleggingsverktøy, skjemaer, minikurs og fagmateriell. I tillegg får kommunene tildelt markedsføringsmateriell som brosjyrer, plakater, buttons og roll-up. Krafttak for sang kan også bistå med å dokumentere spennende arrangementer eller sangtilbud gjennom film og bilder. Vi bistår også ved behov for markedsføringshjelp/utarbeiding av trykt eller digitalt materiell som plakater, bannere og flyers.

Syngendeskole_kurs_LarsOpstad_2015_011.jpg

Rabatter og tilbud

Syngende kommuner får rabatter på en rekke kurs og aktiviteter i regi av Krafttak for sangs partnere. Det er også utarbeidet rabatterte kommuneavtaler for Syngende eldreinstitusjoner, Syngende skole og Syngende barnehage.