Kommunens forpliktelser

Organisering, gjennomføring og rapportering

Gjennomtenkt og strategisk planlegging er viktig for å få gode resultater! Derfor forplikter de Syngende kommunene seg til å organisere og gjennomføre ulike sangtiltak, samt rapportere om oppnådd resultat.

Les mer om forpliktelsene her:

organisering.jpg

Organisering

• kommunen utnevner en kontaktperson. (Hvis kontaktpersonen slutter i jobben eller tar permisjon, skal det alltid være en annen som tar over kontakten med Krafttak for sang frem til ny kontaktperson er på plass).

• Kommunen nedsetter et lokalt sangutvalg som sikrer at sangtiltak blir initiert, koordinert og forankret.

• Kommunen organiserer et opplæringsmøte med Krafttak for sang. Alle medlemmer i sangutvalget skal delta.

• Kommunen arrangerer en oppstartsfest og legger tilrette for at relevante personer i kommunen kan delta.

• Kommunen skal legge til rette for gjennomføring av de årlige fagdagene.

planlegging og rapportering.jpg

Planlegging og rapportering

• Kommunen skal kartlegge eksisterende sangtiltak og hvilke grupper sav kommunens innbyggere som eventuelt har et mangelfullt tilbud. Kartleggingen leveres via digitalt skjema.

• Kommunen skal lage en årlig tiltaksplan og en langtidsplan for den 3 årige utviklingsperioden. Den årlige tiltaksplanene leveres digitalt hvert år.

• Kommunen skal rapportere om nye og gjennomførte sangtiltak, samt bruk av midler muntlig i desember. Regnskap sendes per eopst.

BT2B8704.jpg

Aktiviteter

• Kommunen skal iverksette nye sangtiltak hvert år. Tiltakene skal være av varig karakter.

• Det skal etableres et lokalt sangrepertoar for kommunen. Repertoaret skal gjøres kjent for kommunenens innbyggere, f.eks. gjennom trykksaker, internett eller konsertform.

• Det skal gjennomføres allsang ved minst to større lokale fellesarrangementer.

Facebook.jpg

Samarbeid

• Kommunen forplikter seg til å dele informasjon (bilder, opptak, nyhetssaker) med Krafttak for sang. Relevant informasjon blir delt på nettside og gjennom sosiale medier.

• Medlemmene i sangutvalgene bør bruke nettressursene som finnes når de skal presentere Syngende kommune-programmet.

• Sangutvalgets leder forplikter seg til å holde seg orientert og lese mail fra prosjektleder i Krafttak for sang.